Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 ΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π & Δ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ 
Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ 
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΥΚΩΝ ΠΑΡΟΥ 

 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 
 Σχολικό έτος 2022-23
 ΥΑ: 13423/ΓΔ4/2021, ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021) 

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 
 Νηπιαγωγείο Λευκών Πάρου Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων 
 Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ): 9290237 
 Έδρα του Σχολείου: Λεύκες Πάρου 
 Τηλέφωνο: 22840 41793 
 Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας: Γιάννα Σέργη 
 Ιστοσελίδα: https://niplefkon.blogspot.com 


 Περιεχόμενα 
Εισαγωγικά Όραμα - Σκοπός
Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι 
Άρθρο 2. Προσέλευση, παραμονή και αποχώρηση 
Άρθρο 3. Είσοδος τρίτων ατόμων στο σχολείο 
Άρθρο 4. Συμπεριφορά μαθητών/τριών 
Άρθρο 5. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
Άρθρο 6. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 
Άρθρο 7. Εορταστικές Εκδηλώσεις
Άρθρο 8. Φαρμακευτική Αγωγή 
Άρθρο 9. Προστασία προσωπικών δεδομένων-φωτογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις
Άρθρο 10. Ποιότητα του σχολικού χώρου-αισθητική και καθαριότητα
Άρθρο 11. Προστασία από πιθανούς κινδύνους 

 Εισαγωγικά
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας περιλαμβάνει το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν τις προϋποθέσεις, για την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του Νηπιαγωγείου. Βασίζεται στην κείμενη νομοθεσία (ΦΕΚ 491/ 09-02-2021), ενσωματώνει καταξιωμένες παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Συντάχθηκε από την Προϊσταμένη και μοναδικό μέλος του Σ.Δ. (αρ. Πράξης 12/05-12-2022) με τη σύμφωνη γνώμη του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Πρωτ/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Πάρου, κ. Χ. Μαλινδρέτου. Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων δεν υφίσταται προς το παρόν. Υποχρέωση για την τήρησή του έχει η Προϊσταμένη, το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι μαθητές/τριες, οι γονείς/κηδεμόνες και το βοηθητικό προσωπικό.
Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, έχει εγκριθεί  από  την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου παιδαγωγικής ευθύνης του Νηπιαγωγείου Λευκών Πάρου ΠΕ 60, κ. Βασιλική Βέλκου (Αρ. Πρωτ. 32/17-01-2023 έγγραφο του 1ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Νοτίου Αιγαίου) καθώς και από τη Διευθύντρια ΠΕ Κυκλάδων, κ. Ειρήνη Τσαβαλά (Αρ, Πρωτ.  1031/26-01-2023 έγγραφό της) και ισχύει μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2022-23. Μπορεί δε να επικαιροποιηθεί ή να αναθεωρηθεί, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, εάν προκύψουν, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 Όραμα - Σκοπός 
Το όραμα της Προϊσταμένης και των μελών της σχολικής κοινότητας είναι να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η σχολική μονάδα να λειτουργεί εύρυθμα ανταποκρινόμενη στις ανάγκες και τις προκλήσεις της εποχής με συνεχή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής και εκπαίδευσης. Υιοθετούμε τη μάθηση “μεθ’ ηδονής”, διότι εξασφαλίζει τη χαρά και την αγάπη των μικρών μαθητών προς το σχολείο και τις διαδικασίες μάθησης, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την αποδοχή της ετερότητας κάθε είδους, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργικότητα εκπαιδευτικών, μαθητών και τρόπων διδασκαλίας, υποστηρίζουμε δράσεις οι οποίες ευαισθητοποιούν τους μικρούς μαθητές σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας, προωθούμε τη συνεργασιμότητα και την εξωστρέφεια και εστιάζουμε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής. Σκοπός η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη και ανάπτυξη των μαθητών, προκειμένου να αναπτύξουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνατότητές τους και να ολοκληρωθούν μελλοντικά ως προσωπικότητες προς όφελος του εαυτού τους και του κοινωνικού συνόλου.

Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο το παιδαγωγικό κλίμα που θα διευκολύνει την αποτελεσματική λειτουργία του. Οι δυσκολίες και τα προβλήματα που θα προκύπτουν θα αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Μέσω των συμφωνημένων αρχών του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου, επιδιώκεται: -Η δημιουργία υποστηρικτικού πλαισίου για την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
-Η υιοθέτηση καταξιωμένων παιδαγωγικών αρχών, διδακτικών μεθόδων και αξιοποίηση αποτελεσματικών εκπαιδευτικών εργαλείων ώστε όλοι οι μαθητές/τριες να να έχουν τη δυνατότητα για ουσιαστική μάθηση και αγωγή σύμφωνα με την ηλικία τους. 

Άρθρο 2. Προσέλευση, παραμονή και αποχώρηση 
i. Η προσέλευση των μαθητών/τριών γίνεται από τις 08:15 έως τις 08:30 και η αποχώρηση από μεν το πρωινό-υποχρεωτικό τμήμα στις 13:00 από δε το ολοήμερο-προαιρετικό στις 16:00. 
ii. Η έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών προς και από το σχολείο αποτελεί υποχρέωση των γονέων/κηδεμόνων. Η καθυστέρηση κατά την προσέλευση των μαθητών/τριων παρεμποδίζει τη λειτουργία του σχολείου, διότι αποσπά τις/τους εκπ/κους και τους υπόλοιπους μαθητές/τριες. Η χρονικά καθυστερημένη παραλαβή των μαθητών/τριων δημιουργεί ανασφάλεια στους μαθητές/τριες που περιμένουν, παρεμποδίζει τη λειτουργία του ολοημέρου προγράμματος και τις λοιπές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, των οποίων η ευθύνη για τους/τις μαθητές/τριες λήγει τις ώρες αποχώρησης από κάθε τμήμα. 
iii. Η/ο εκπαιδευτικός του πρωινού-υποχρεωτικού τμήματος υποδέχεται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του διδακτηρίου και οι γονείς αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου εκτός των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. 
iv. Με σκοπό κυρίως την ασφάλεια των μαθητών/τριών αλλά τη μη παρακώλυση της λειτουργίας του σχολείου από την πιθανή είσοδο άλλων ατόμων, οι θύρες του σχολείου παραμένουν κλειδωμένες από τις 08:30 και κατά τη διάρκεια του προγράμματος. 
v. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν επιτρέπεται να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από οποιοδήποτε σημείο πρόσβασης. 
vi. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου του πρωινού - υποχρεωτικού και του προαιρετικού - ολοήμερου τμήματος. Σε έκτακτες περιπτώσεις (π.χ. ασθένεια ή σοβαροί οικογενειακοί λόγοι) η πρόωρη αποχώρηση γίνεται με Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ή του ορισμένου συνοδού που παραλαμβάνει τον/την μαθητή/τρια. 
vii. Οι μαθητές/μαθήτριες παραλαμβάνονται από τους γονείς/κηδεμόνες ή από τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει ως συνοδούς γραπτώς και ονομαστικά. Τα άτομα αυτά παραμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και παραλαμβάνουν τους μαθητές/τριες, χωρίς να παρακωλύουν τη διαδικασία αποχώρησης των υπολοίπων. 
viii. Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει οι ίδιοι ή τα πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε έκτακτες περιπτώσεις (π.χ. ασθένεια του παιδιού στο σχολείο). 
ix. Καθημερινά, πριν την προσέλευσή του παιδιού στο σχολείο, η οικογένεια βεβαιώνεται για την καλή υγεία του. Παιδιά με ενδείξεις οποιασδήποτε ασθένειας ή συμπτώματα συμβατά με covid-19, δεν προσέρχονται στο σχολείο. 
x. Οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την ευθύνη να ενημερώνουν το σχολείο για την ασθένεια και την απουσία του παιδιού τους. 
xi. Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, όπως πανδημίας, ακραία καιρικά φαινόμενα κ.α. όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές, προσωπικό καθαριότητας), οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες για την ασφάλεια όλων. 

Άρθρο 3. Είσοδος τρίτων ατόμων στο σχολείο
Η είσοδος τρίτων ατόμων στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου (π.χ. πρακτικές ασκήσεις φοιτητών, διενέργεια επιστημονικών ερευνών, δράσεις πολιτιστικού, εκπαιδευτικού περιεχομένου, κ.λπ.), εξετάζεται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σ.Δ. σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, ενώ ενημερώνεται αναλόγως η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Δ/νσης Π.Ε. και οι γονείς/κηδεμόνες. 

Άρθρο 4. Συμπεριφορά μαθητών/τριών 
i. Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να επιδεικνύουν σεβασμό με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας και να τηρούν τους κανόνες, οι οποίοι συνδιαμορφώνονται με τις/τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Επίσης, δεσμεύονται να συμβουλεύονται την/τον εκπαιδευτικό του τμήματος σε περίπτωση αντιπαράθεσης με συμμαθητές τους, ενώ εξοικειώνονται στην αντιμετώπιση και επίλυση των διαφορών τους με διάλογο.
ii. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά και τους κανόνες του σχολείου, αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του Συλλόγου Διδασκόντων, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. 
iii. Σωματικές ποινές και άλλου είδους τιμωρίες δεν επιτρέπονται σε καμία περίπτωση ενώ, μπορεί να δημιουργηθεί παιδαγωγικό συμβόλαιο ή και να εφαρμόζονται λογικές συνέπειες. 
iv. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την εκπαιδευτικό του τμήματος σε περίπτωση μη αποδεκτής συμπεριφοράς των παιδιών τους και επιχειρείται η βελτίωσή της στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, λαμβανομένων υπόψη όλων των παραμέτρων οι οποίες μπορεί να προκαλούν τις συγκεκριμένες συμπεριφορές. 

Άρθρο 5. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού 
i. Το σχολείο μεριμνά για τη δημιουργία θετικού κλίματος, την εισαγωγή κανόνων και δράσεων με κατάλληλα για την ηλικία των μαθητών παιδαγωγικά εργαλεία, που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, του αμοιβαίου σεβασμού, της αποδοχής της ετερότητας και της συνεργασιμότητας, προκειμένου να υπάρχει πρόληψη εμφάνισης φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού στο μέλλον. ii. Οι μαθητές/μαθήτριες δεσμεύονται να απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς και να ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους/τις απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή. 

Άρθρο 6. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 
i. Το Σχολείο επιδιώκει την αποτελεσματική συνεργασία με την οικογένεια του κάθε μαθητή/μαθήτριας, το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς τηρουμένης, σε κάθε περίπτωση, της διακριτότητας των ρόλων και των αναγκαίων ορίων. 
ii. Όλοι οι εμπλεκόμενοι οφείλουν τον απαιτούμενο σεβασμό στο σχολείο και τις/τους εκπαιδευτικούς ως επιστήμονες και ως προσωπικότητες, διότι έτσι, αφενός, διευκολύνουν το έργο τους και, αφετέρου, ενισχύουν την εμπιστοσύνη των μαθητών/τριών και διευκολύνουν την κοινωνικο-συναισθηματική τους ανάπτυξη. 
Ειδικότερα: 
Οι εκπαιδευτικοί 
i. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους με προγραμματισμένες ή έκτακτες συναντήσεις. Η ενημέρωση γίνεται μόνο προφορικά (τηλεφωνικά ή διά ζώσης). 
ii. Συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού κλίματος και υιοθετούν συμπεριληπτικές πρακτικές. 
iii. Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/τριών τους και προβαίνουν σε κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα. 
iv. Συνεργάζονται με τους γονείς/κηδεμόνες και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης οποιουδήποτε προβλήματος, σεβόμενοι την προσωπικότητα του κάθε μαθητή/τριας και τα προσωπικά δεδομένα των ίδιων και των οικογενειών τους. 
v. Ενημερώνουν την Προϊσταμένη του σχολείου για κάθε έντονο ή ιδιαίτερο και εκτός κανόνων περιστατικό που συμβαίνει στο τμήμα τους. 
vi. Ενημερώνουν άμεσα την Προϊσταμένη σε κάθε περίπτωση απουσίας τους για οποιονδήποτε λόγο, ώστε να ενημερώσει με τη σειρά της τους γονείς/κηδεμόνες και τη Δ/νση Εκπ/σης. 
vii. Τηρούν σε κάθε περίπτωση την ιεραρχία. 
Οι γονείς/κηδεμόνες 
i. Διαβάζουν τις έντυπες ή ηλεκτρονικές ανακοινώσεις που λαμβάνουν από τος σχολείο.  
ii. Μπορούν να αξιοποιούν τις πληροφορίες που τους δίνονται μέσω του blog του σχολείου από τα έργα των παιδιών τους, ως αφόρμηση για συζητήσεις με την υπεύθυνη της ανάρτησης. 
iii. Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα για κάθε ειδικό θέμα που πιθανόν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους και το οποίο μπορεί να επηρεάσει την επίδοση, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά τους και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου. 
iv. Φροντίζουν για την επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τις/τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα απρόσκοπτης επικοινωνίας εκ μέρους του σχολείου για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους. 
v. Συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που διοργανώνει το σχολείο. 
vi. Φροντίζουν να είναι το παιδί τους καθαρό και περιποιημένο κάθε μέρα και συμβάλλουν στην εξάσκησή του στην υγιεινή του σώματος και στις δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. 
vii. Ελέγχουν την τσάντα του παιδιού τους πριν ξεκινήσουν για το σχολείο, για να είναι βέβαιοι ότι δεν έχουν τοποθετηθεί επικίνδυνα ή άλλα μη χρήσιμα αντικείμενα. Αντισηπτικά σε μορφή τζελ δεν επιτρέπονται επίσης στην τσάντα των παιδιών. 
viii. Βεβαιώνονται για την καλή υγεία των παιδιών τους καθημερινά πριν την προσέλευση στο σχολείο και ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του. Η επικοινωνία τους με το σχολείο, θα γίνεται κατά κανόνα, μέσω του σταθερού τηλεφώνου του σχολείου ή διά ζώσης. Γραπτές ενημερώσεις προς τις/τους εκπαιδευτικούς, παράπονα, απορίες η κριτικές δεν επιτρέπονται με κανένα μέσο έγχαρτο ή ηλεκτρονικό. 
ix. Στο πλαίσιο της διακριτότητας των ρόλων, οφείλουν να μην παρεμβαίνουν στο εκπαιδευτικό έργο. x. Οφείλουν να καλλιεργούν και να επιδεικνύουν θετική στάση προς το σχολείο και τις/τους εκπαιδευτικούς, διότι έτσι ενισχύουν την εμπιστοσύνη του παιδιού τους προς το σχολείο και τις/τους εκπαιδευτικούς, η οποία είναι καθοριστικής σημασίας για τη σχολική τους ζωή στο παρόν και στο μέλλον. 
xi. Η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για την εξέλιξη των παιδιών σε κάθε επίπεδο, αποτελεί δικαίωμά τους και υποχρέωση του σχολείου. Εκτός των ενημερωτικών συναντήσεων που οργανώνει το σχολείο, οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν κάθε Παρασκευή μετά τις 13:00 να ζητούν συνάντηση προκειμένου να ενημερωθούν για θέματα που τους απασχολούν. Η επιθυμία τους για τις συναντήσεις αυτές πρέπει να δηλώνεται στους εκπαιδευτικούς εκ των προτέρων ή τουλάχιστον το πρωί της ίδιας ημέρας. 
xii. Θεωρείται δεδομένο ότι ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων, εφόσον συγκροτηθεί, είναι ηθικός αρωγός στις ανάγκες του σχολείου, και υλικός στο μέτρο των οικονομικών δυνατοτήτων του. 

Άρθρο 7. Εορταστικές εκδηλώσεις 
i. Οι εορταστικές εκδηλώσεις πρέπει να έχουν νόημα για τα παιδιά, παιδαγωγικό περιεχόμενο και να μην απαιτούν χρονοβόρα προετοιμασία, με αποτέλεσμα να χάνονται διδακτικές ώρες. 
ii. Ο προσδιορισμός του χρόνου υλοποίησης, καθώς και η παρουσία ή όχι στων γονέων σε αυτές έγκεινται στην απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, η οποία λαμβάνεται με παιδαγωγικά κριτήρια και την οποία οι γονείς οφείλουν να σέβονται. Δεδομένη θεωρείται η παρουσία των γονέων/κηδεμόνων μόνον στην τελετή αποφοίτησης. 

Άρθρο 8. Φαρμακευτική Αγωγή 
Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δεν χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/μαθήτριες. Σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να αιτούνται την άδεια της Προϊσταμένης, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο, το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

Άρθρο 9. Προστασία προσωπικών δεδομένων- φωτογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις 
i. Στο πλαίσιο της τήρησης των κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η ανάρτηση φωτογραφιών στο δικτυακό τόπο του σχολείου, γίνεται με φειδώ και επιτρέπεται μόνο χωρίς εμφανή τα χαρακτηριστικά του προσώπου και πάντα κατόπιν σύμφωνης γνώμης (με Υπεύθυνη Δήλωση) των γονέων/κηδεμόνων. Ανάλογα ισχύουν και για τις βιντεοσκοπήσεις εκ μέρους των γονέων ή άλλου φορέα σε περίπτωση εκδηλώσεων του σχολείου. 
ii. Σε περίπτωση Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, δεν επιτρέπεται η καταγραφή με οποιοδήποτε μέσο των μαθημάτων.
iii. Οποιοδήποτε μέσο καταγραφής εικόνας ή ήχου και ο συνδυασμός τους απαγορεύεται αυστηρά εντός και εκτός του σχολικού χώρου κατά τις ώρες λειτουργίας του και διώκεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. 

Άρθρο 10. Ποιότητα του σχολικού χώρου - αισθητική και καθαριότητα 
i. Ο σεβασμός και η φροντίδα των εσωτερικών, των εξωτερικών χώρων και του εξοπλισμού του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Ειδικά, οι μαθητές/τριες πρέπει να εκπαιδεύονται από το σχολείο και από την οικογένεια, ώστε να καλλιεργήσουν την αίσθηση ευθύνης προς τη δημόσια περιουσία. Σε περίπτωση που προκαλέσουν σημαντικές φθορές, υπεύθυνοι για την αποκατάστασή τους είναι οι γονείς/κηδεμόνες τους, λαμβανομένων όμως υπόψη και άλλων παραγόντων που συνετέλεσαν στις φθορές. 
ii. Βασική μέριμνα όλων είναι η τήρηση της καθαριότητας. Το προσωπικό καθαριότητας όμως έχει τη βασική ευθύνη για τη σχολαστική καθαριότητα χώρων (εσωτερικών και εξωτερικών) και αντικειμένων (π.χ. έπιπλα, παιχνίδια, τοίχοι έως 1,50 μ. κ.λπ.) όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις. Το προσωπικό καθαριότητας ενημερώνεται για τις υποχρεώσεις του από την Προϊσταμένη και την/τον εκπαιδευτικό του σχολείου στην αρχή του σχολικού έτους και όποτε άλλοτε χρειαστεί και είναι υποχρεωμένο να ανταποκρίνεται, προκειμένου να εξασφαλίζεται ένα υγιεινό περιβάλλον για τους μαθητές/μαθήτριες και το εκπαιδευτικό προσωπικό. 
iii. Όλοι οι εμπλεκόμενοι (εκπαιδευτικοί, προσωπικό καθαριότητας, μαθητές/τριες) οφείλουν να μεριμνούν επίσης για την τάξη, τη λειτουργικότητα και την αισθητική των χώρων του σχολείου. Δεδομένης της παιδαγωγικής διάστασης που έχει η σχέση του παιδιού με το χώρο, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνονται από τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, ώστε να συνδημιουργούν και να αναδημιουργούν με τα παιδιά το περιβάλλον με έμπνευση και δημιουργικότητα. 

Άρθρο 11. Προστασία από πιθανούς κινδύνους 
i. Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα έχει επικαιροποιηθεί για το τρέχον σχολικό έτος το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως ορίζονται στη σχετική Πράξη του Σ.Δ., καθώς και ο Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων φυσικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών. 
ii. Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές/τριες και προσωπικό καθαριότητας οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Πολιτική Προστασία, κ.λπ. προκειμένου να επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και η ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.
       -------------------------------------------------------------------------------------------------                             Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων. Μετά την έγκριση, ο παρών Κανονισμός θα κοινοποιηθεί στους γονείς & κηδεμόνες μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου ή και με όποιο άλλο μέσο κριθεί αποτελεσματικό. 

 Πάρος, 05/12/2022 
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου 
Δρ Γιάννα Σέργη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο: